Min siste arbeidsdag som stasjonert i Risør

Det var litt vemodig å parkere bussen og vite at det var siste gang – siste gang der jeg var stasjonert i byen, Risør.

Måtte liksom ta med et bilde der jeg fylte på bussen jeg da kjørte før siste retur fra Tvedestrand.

Her tanker jeg buss 302 i Tvedestrand før returen til Risør, dato 21. Juli 2022. (Fotografen ville være anonym)

 

Rart å vite at der blir mange som jeg kommer til å se sjeldnere og for de som kjenner meg har jeg lett for å savne.

Jeg må ta med at på turen opp fra Risør hadde jeg med meg en turist med den dyreste sykkelen jeg har sett.

Den kosta nesten dobbelt så mye som min arbeidsbil kosta da jeg kjøpte den.

Han mente at sykkelen lå på rundt 130 tusen!

Jeg sa at den burde nok ha vært bedre pakket og polstret for transport i buss – der han skulle videre med ekspressbuss fra Vinterkjær til Oslo.

Han var enig i det, men på grunn av tiden så rakk han ikke det.

Håper bare det gikk greit.

Han var veldig koselig og Risør viste seg fra sitt beste da vi dro.

Der var opplegg på torvet, sola skinte fra blå himmel og der var mye folk i byen.

Han gav uttrykk for at hit ville han igjen.

Det viste seg at kjæresten hadde syklet føre opp til Vinterkjær og derfra skulle de begge ta bussen videre tilbake til Oslo.

Da jeg stoppet fikk jeg se henne og jeg regnet med at hun var like koselig som han jeg hadde med meg var.

Jeg startet med å si: – Ja nå har han solgt sykkelen sin og mannen din vil flytte til Risør!

Hun snudde seg og svarte like kjapt: – Jeg blir med! – og hun smilte fra øre til øre i det hun fikk se han igjen.

Artig for meg når folk man ikke kjenner er så lett å snakke med – skulle tro man hadde kjent hverandre hele livet.

Han som var min passasjer gav veldig uttrykk for at de ville ta turen tilbake til Risør en annen gang.

Jeg sa jo at det hadde gått an å overnattet og ikke snudd så fort.

Man må jo bare være enig i at vi har det veldig fint her på Sørlandet.

Det blir spennende å se om jeg ser dem igjen.

Ellers hadde jeg flere som gav utrykk for at det var rart og litt trist at jeg skulle slutte i Risør.

Det er jo koselig at noen mener det.

Utrolig mange jeg også kommer til å savne – slik er det bare, men jeg vet at jeg kommer til å trives her på Vegårshei også.

Det er tross alt her jeg bor, og det er ikke noen minus å kjøre ens egne sambygdinger.

Bare det å slippe den arbeidsveien er jo en bonus i seg selv – spesielt nå som drivstoffet har blitt så dyrt.

Så vil jeg til slutt ønske dere alle en god sommer der dere er, enten det er ferietid eller full jobb.

Husk å ta vare på øyeblikket og på de rundt deg.

Selv har jeg nå langfri og deretter fire uker ferie.

Dette skal nytes sammen med familie og venner.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg