Det er jo fredag i dag

Jeg kjørte nedover i mot byen en dag og sa til den siste passasjeren:

– Godt at det fredag og snart helg!

Tilrettelegging av et nytt veistrekk på fylkesvei 414. Nelaugveien 7. Mars 2024.

 

Da jeg snudde ved endestasjonen og vedkommende skulle til å gå av – kom der på en felles bekjent ombord.

Jeg vet at de begge tåler litt tull og tøys – så da endra jeg på den setningen jeg nettopp hadde sagt til den personen som skulle til å gå av:

– Godt er er onsdag og snart er det helg!

Responsen til den som skulle til å gå av var ubetalelig.

– Nei, det er jo fredag i dag!

– Har du glemt det så fort! – tror jeg hun tenkte i det hun våkna ordentlig til.

Uansett, det ble en god latter for oss alle tre.

Han som kom på skjønte jo at det hele var en fleip.

Der er nok ikke mange bussjåfører som ikke holder styr på det når det er helg – i allefall ikke når det er frihelg.

Jeg får si som jeg sa til de to når de på hver sin plass gikk av: – God helg til deg!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg