Ville spandere cola

Det er en fornøyelse å ha med slike som trenger litt ekstra omsorg – noe vi alle gjør slik sett fra tid til annen.

En av dem hadde fått spandert en cola av sin kamerat på samme rad i bussen.

Han viste stolt frem skvetten som var igjen.

– Du skal vel la oss andre også få smake? – spurte jeg, og blunka til han.

Tror du ikke – han snudde seg mot en ukjent jente og spurt henne: – Vil du ha en sup?

Illustrasjonsbilde

 

– Nei takk! – svarte hun høflig tilbake og smilte.

Tror han var glad for at hun takket nei, men det ble iallefall en god stemning i bussen – iallefall for de som fikk dette med seg.

Han tok selv en god sup etterpå, og smilte fra øre til øre, men jeg ble litt satt ut – det må jeg innrømme.

For han tok min utfordring på strak arm, og samtidig gav det meg litt å tenke på.

Han ville gi av det lille han hadde.

Det er litt å tenke på – er det ikke?


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg