To gode kollegaer

Noen som har og som gjør stort inntrykk på meg er Jan Sollid og Evan Hansen.

De holder seg like godt i dag som da jeg traff dem for første gang.

Jan har fartstid som bussjåfør fra året 1965, og var til tider min bussjåfør opp til Haukenes der min pappa hadde sin butikk.

Var ofte med opp dit med mamma i min oppvekst.

Den gang var det ikke barnehage slik som nå.

Pappa stengte dørene på Haukenes for siste gang 30.06.74 – for å åpne en ny butikk i Myra.

Jan leverte sin bussveske i 2013, da med 48 års fartstid.

Bilde er lagt ut med tillatelse fra dem begge.

Evan har jeg skrevet om før.

Må føye til at jeg har fått kjøre tur sammen med Evan.

Da til Vrådal med en av bankene i distriktet.

Og en som ordna opp for oss var Evan.

Den gangen var vi 6 busser i følge, og vi kunne nyte godt av Evans omsorg for oss bussjåfører.

Evan har fartstid i bransjen fra 1963.

Begynte som billettør, og fikk kjøre selv sommeren 1966.

Han kjører enda i skrivende stund, og i likhet med Jan så ser han like godt ut i dag.

De er for meg gode forbilder.

De har begge et humør og positiv væremåte som smitter over til de som får være rundt dem.

Så lang fartstid må bety god trivsel i yrket.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg