Tilbake på gamle trakter

Det var litt spesielt å få komme tilbake på gamle trakter.

I går hadde jeg et skift ut fra Vegårshei og jeg fikk muligheten til å kjøre i traseer jeg har kjørt i tidligere.

Turen opp til Åmli var ikke noen unntak.

Bilde er tatt på Vegårshei 2. Juni 2022 i det jeg skal ta bussen min mot Nelaug.

 

Mange ansikter dukket opp i minne mitt etter hvert som jeg passerte enkelte hus, fra blant annet av personer som jeg vet er gått bort.

Husker ei dame som hadde gjort et dårlig kjøp på en gressklipper og som hun ikke visste hva hun skulle gjøre med.

Jeg fikk ondt av henne og tilbudte henne om å ta den med ned til butikken i byen og få hevet kjøpet.

Hun var vel godt over 80 år den gangen og hadde ikke mot nok til å returnere denne klipperen selv.

Husker jeg hadde mange koselige samtaler med henne på den tiden hun levde og tok bussen til og fra byen.

Utrolig mye skog som var tatt ned langs veien til Nelaug og rundt Gjerulstadkleiva ned mot Storebrua.

Det var nesten ikke til å kjenne seg igjen.

Hadde med veldig mange koselige passasjerer den dagen.

Bare det å komme inn på Pakkestasjonen i Åmli er for meg som et hav av minner som dukker opp.

Av gode kolleger og de gode samtalene, rutiner med varer vi den gangen hadde, plassering av eggekonteinere og fraktbrev inn og ut, levende rev i trekasse hadde jeg med meg – ja, jeg kunne fortsatt.

Jeg fikk også et gjensyn med Borøy og Hagefjordbrygga.

Fra den første august så slutter jeg i Risør og skal stasjoneres her på Vegårshei.

Da er en epoke over og en ny epoke starter for min del.

Kan etter hvert gå til jobb, mindre tid i bilen til og fra – dette ser jeg frem imot.

Fikk høre fra to på bussen i dag at de hadde snakket om meg i pauserommet.

Koselig når de sa at det var trist at jeg skulle slutte i Risør.

Det er jo godt å høre slike ord og at de ikke er glad for å bli kvitt meg.

Jeg har jo selv mange som jeg vil kunne savne og mimre om og se tilbake på med gode minner.

Regner med at får enkelte av dem med meg i de traseene jeg etter hvert får.

Må ta med en ting på tampen – Solheim er jo en plass jeg var oppe til.

Der var jeg selv med opp som guttunge når mine skole-bussjåfører var oppe for å snu ruta si.

Tror nok mye av min interesse for buss ble lagt ned i meg der.

Nå ønsker jeg dere alle sammen en god helg og Pinse.

Takk for at du tok deg tid til å lese.

Nyt tiden og hverandre.

Husk at gode samtaler gir gode minner.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg