Svele på ferga

Jeg hadde gleden av å kjøre noen turer på Vestlandet.

Året var i 2006, og på en av fergene fikk jeg smaken på de gode svelene.

Bilde er tatt på brygga før en av overfartene i 2006. Kjørte da for RTB.

 

Da jeg kom i land på den andre siden kom jeg i kontakt med en kollega som også ventet på sine passasjerer.

Vi kom i prat, og jeg gav uttrykk for at en skulle hatt oppskriften på de gode svelene.

Det kunne jeg fått sa han om jeg hadde kjøpt et kaffekrus også – noe som de også solgte til de reisende.

De solgte visst slike krus ombord med oppskriften påtrykt – hadde jeg bare visst det.

Da var det for sent for meg – jeg var liksom allerede på utsiden og i land.

– Jeg får bare leve med tanken og minnene om de gode svelene og kjøre videre! – tenkte jeg.

Da jeg flere måneder og år etter dette kom opp på en av bygdas fjelltopper, Besteliheia her på Vegårshei traff jeg en av de som jobbet i butikken her hvor jeg bor.

Hun er ifra Vestlandet og hun fikk høre om min historie.

På den tiden jobbet min eldste datter i kjøttdisken og en dag kom min datter hjem med en gave til meg.

Det skjedde da flere uker etter vårt treff på Besteliheia.

Jeg ble veldig nysgjerrig på hva det var og på hvem som var giveren.

Trodde først at det var ifra min datter – for det kunne det ha vært, men det var det ikke.

Da viste det seg at det var den kollegaen til min datter som hadde vært hjemme på Vestlandet og kjøpt et slik kaffekrus til meg på den ene fergen.

Utrolig fint gjort.

Her er koppen hun kjøpte til meg som gave.

 

Jeg ville betale for kaffekruset selv om hun på butikken ikke ville ta imot penger.

– Skulle bare mangle! – tenkte jeg.

Bare det at hun tenkte på meg på fergeturen satte jeg stor pris på.

Jeg hadde aldri trodd at kaffekruset skulle bli mitt på den måten – og etter så lang tid etter jeg selv var ombord.

Svelene de er gode de – nå kan du selv få prøve dem.

Kaffekruset gir meg gode minner på flere måter.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg