Spinneren

Av og til så blir jeg bare så glad.

Glad når noen bryr seg og deler av sin tid sammen med andre de tilfeldig treffer på bussen.

Som tør og vil bry seg, bry seg med kanskje en som ikke har så mange venner rundt seg.

Husker en gang for lenge siden hadde jeg med en som jeg vet ikke har for mange venner i sin vennekrets.

Han sliter nok med noen handikap og derfor var det ekstra stas når jeg så at en ung kjekk mann tok seg tid til en god samtale med denne passasjeren.

Skulle tro de hadde planlagt turen sammen, men jeg tror ikke de kjente hverandre.

Uti samtalen og før hans ankomst fikk jeg se at denne unge mannen gav bort en spinner.

Illustrasjonsbilde

 

– Den skal du få av meg! – sa han, og viste hvordan den skulle brukes.

Han kunne mange stilige triks.

Ordene overrasket og glede er ikke dekkende nok for å kunne beskrive mottagerens overveldende mottagelse.

Jeg ble så glad på vegne av denne karen som sliter med sitt handikap.

Da den unge mannen skulle til å gå av bussen måtte jeg bare si til han: – I dag har du virkelig gjort en god gjerning!

–  Du gjorde dagen til han som gikk av der borte til en höydare!

Kunne bli rørt av mindre.

Den unge mannen takket for ordene jeg gav han, smilte og gikk av bussen med følgende ord tilbake:

– Takk for en fin busstur, det er ikke så mye som skal til for å oppmuntre en i hverdagen!

Du for en fin innstilling – slike opplevelser gjør inntrykk på meg.

Han hadde så rett.

Det er ikke alltid så mye som skal til for å kunne glede en annen person i ens hverdag.

Av og til er tid sammen en god begynnelse for å glede en annen person.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg