Sølte kaffe

Jeg har i lengre tid hatt kaffekoppen fra forskjellige bensinstasjoner med meg, og har ofte brukt koppen på jobb også.

Den er liksom min følgesvenn.

Vi bussjåfører må jo ha lov til å kose oss vi også.

En kaffe sup i ny og ne er en gode jeg verdsetter høyt, men uhell kan skje – det fikk jeg vitterlig erfare.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg skulle bytte buss og ville gjøre meg så klar som mulig med å få lagt ned mine ting i pilot-kofferten min.

Har skjønt at der er ikke mange av mine kolleger som bruker en slik pilot-koffert lengre, men det gjør jeg.

Den har fulgt meg helt siden jeg startet dette eventyret som bussjåfør.

Jeg føler meg nesten litt naken uten at den er med.

Har til og med måtte bytte koffert på grunn av slitasje.

Jeg skulle ta siste slurk av kaffen, og så det alt for sent at lokket til koppen var langt i fra riktig satt på – den lakk.

Det var ikke koppen som du ser på bilde her jeg brukte.

Kaffe rant nedover den hvite skjorta, skulle tro jeg hadde problemer med helsa, og man kunne tro jeg hadde problemer med holde på “vannet”.

Jeg ble både flau og fortvila der jeg satt, hva skulle jeg gjøre?

Hadde ikke noen ren skjorte med meg, for reserve-skjorte det har jeg som reserve i bilen og jeg var langt i fra bilen, så da var gode råd dyre.

Løsningen ble at ytterjakka ble tatt på, og den kjørte jeg med videre på tur ned igjen til Arendal.

Kunne ikke vise de reisende jeg overtok at jeg hadde en skjorte som så ut som et kart over Uganda – jeg hadde liksom ikke behov for å vise det til noen.

Du kan si det ble godt og varmt, for jakke kjører jeg sjelden med.

Varmen kom ikke av kaffen, for den i seg selv var blitt kald, men jakke på meg er ikke noe greit.

Føler meg lite komfortabel når jeg kjører med jakke – føler det blir så klumsete.

Så etter denne opplevelsen har jeg vært nøye med å se til at lokket på kaffekoppen er riktig på plass.

Man lærer så lenge man lever.

Vell hjemme var jeg glad når jeg kunne få dusjet og skifta klær.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg