Slipp meg frem

Ofte når jeg kommer for å hente skoleelever så vil mange fort inn i bussen.

Enkelte ganger presser de seg så på som om der kun var en sitteplass igjen.

Av og til skulle vi hatt dører som var over 5 meter brede.

Som de fleste vet så er ikke dørene så brede på dagens busser, så her må de gå inn en og en.

Illustrasjonsbilde

 

På denne skolen stod de noenlunde fint helt til fremdøra mi gikk opp.

Da sa en av skolebarna som stod lengre bak: – Slipp meg frem da, jeg er tross alt en “faddå”!

Det var også en grunn for å slippe fort frem tenkte jeg.

Jaja, kanskje gutten han var fadder for stod lengre fremme i køen – det vet jeg ikke.

Syntes bare den ble litt god – eller kleint rettere sagt.

Han mente tydeligvis at han hadde fortrinn for å komme fortere frem.

Om det var et godt forbilde er jeg nå ikke helt sikker på.

Vil heller komme med en oppfordring til dere skoleelever som eventuelt skal være faddere for en ny elev i år:

– Still opp sammen med den du har ansvar for og i god tid, og ikke la den ene stå alene når bussen lukker opp fremdøra!

Det er fort gjort å bli klemt når mange presser seg på.

Fint om lærere også stiller opp når bussene kommer inn på parkeringen.

En oppfordring til skoleelevene til slutt: – Gjør ditt beste dette skoleåret. Husk, det kommer ikke reprise!

Jeg tar en oppfordring til nå som det snart er høst og mørket faller fortere på: – Husk refleks når du er ute langs veiene!

Vær så grei å husk det!

Det vi sjåfører ikke ser langs veien kan vi heller ikke få bremset ned for eller svingt unna.

Regner med at alle vil oppleve jul i år også – sammen med sine kjære!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg