Slagferdige kolleger

Jeg tok mitt fagbrev på tunge kjøretøyer i året 1997.

Vi var samlet fra forskjellige selskaper innen buss og der var andre firmaer også representert – der de sjåførene bare kjørte lastebil, både med og uten henger.

Illustrasjonsbilde

 

Du kan si vi hadde det gøy, ja mye gøy når alder på oss og yrker var såpass spredt, men også veldig interessant faglig, for vi har alle noe nytt å lære og lære av hverandre.

Utveksle erfaringer heter det.

Vi hadde med oss flere eldre sjåfører på kurset, og noen av dem var mer slagferdig enn oss andre.

Han ene ble spurt: – Hvorfor i all verden skal du ta fagbrev, du er jo snart pensjonist!

Uten å tenke seg om fikk utspørreren sitt svar:

– Om jeg ikke får bruk for fagbrevet i mitt yrke så skal det iallfall stå på min gravstøtte “Her hviler en fagarbeider”!

En annen sjåfør var lite begeistret for prøver, men prøver fikk vi jo.

Han skulle hjem å forberede seg og sa:

– Jeg får hjem å ta en bønnestund og en skarp en! – og latteren i klasserommet satt løst.

Det er for meg gode minner.

Jeg for min del fikk utdelt mitt diplom i Ibsenhuset i Skien.

Det var en høytidelig seremoni og der vi blant annet gikk på en rød løper.

Flere yrkesgrupper fikk da sitt diplom.

Selv diplom så tror jeg det er viktig å ha en innstilling på at vi aldri er ferdig utlært.

Man må være såpass ydmyk at vi alle har noe nytt å lære hver eneste dag.

Jeg har iallfall mye å lære fremdeles.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg