Røkte mye før

Heldigvis er det ikke meg dette gjelder, men ei av mine faste passasjerer sa det på en av sine faste byturer:

– Åh, jeg røkte mye før!

Nå plukker jeg ut deler av samtalen, men røking var et av temaene.

Illustrasjonsbilde

 

– Jeg spurte henne: – Var det en hel tyvepakning om dagen?

– Å nei, så mye var det ikke!

– Heldigvis! – tenkte jeg og tok opp et annet ytterpunkt og sa:

– Var det bare en tyvepakning i løpet av året kanskje?

Da lo hun godt.

Jeg drar strikken til tider vel langt vi noen si, men da svarte hun og gjentok:

– Det var nok en mellomting, en mellomting, en mellomting ja! – og smilte.

Jeg er ikke så sikker på om hun var så stolt over sin avhengighet.

Uansett, det er så koselig å ha med de eldre “tantene” som skal til byen for å kose seg.

De er ute på faste dager – det for å treffe andre på byens kafeer.

Når kaffen er godt på innsiden, kakestykket like så – så er de normalt på så godt humør.

Jeg kan ikke ha et bedre yrke en det jeg har, jeg stortrives der ute i traseen.

Så er det litt greit å tenke på at de eldre er eldst.

Vi har mye å takke de for – for at vi har det så godt i dag.

De sitter på mye kunnskap, på gode og dyrekjøpte erfaringer i livet.

Noen er som et leksikon der man bare kan måpe av beundring for klokskap.

Mange eldre har lært seg kronas verdi på en litt annen måte en mange gjør i dag.

De eldre er ofte så takknemlig for så lite.

Der har vi nok noe å lære vi som er litt yngre med tanke på å være takknemlig for det man har.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg