Regnet bøtta ned

Siste avgang den kvelden ble kjørt.

Regnet bøtta ned og ute foran bussrutene var det ordentlig surt.

Det var langt i fra en nytelse, det hadde tydeligvis en av mine unge gutter merket og tenkt litt på.

For da jeg sa: – Skal si det regner, der er mye regn i lufta!

Da svarte gutten som om dette var et innøvd manus: – Det er nok ikke bare i lufta dette regnet er!

Illustrasjonsbilde, tatt 03. September 2015.

 

Det var tydelig at han hadde sine tanker om at stien hjem gjennom skogen bar preg av dette regnet som bøtta ned.

Han sa videre: – Der er nok av regn på bakken også!

Det virket som om at han ikke var så sikker på om han kom tørrskodd hjem den kvelden.

Jeg sa: – Om skoene dine blir bløte – så er vel skinndressen din fremdeles vanntett?

Må legge til at denne gutten har jeg kjent i flere år, derfor visste jeg at han tålte den.

Kan ikke levere en slik setning til hvem som helst uten å kjenne den man sier slike ting til.

Det kan fort bli kleint, men han tok det slik jeg håpet på.

Han takket for turen nok en gang, og så litt skeptisk ut til videre gange inn gjennom den mørke og våte skogen.

Jeg liker det når ungdommene er så reflekterte og slagferdige.

Slike opplevelser kan jeg leve lenge på.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg