Penis-klinikken

I tiden da jeg kjørte på TIMEkspressen hadde jeg med ei hyggelig dame ved navn, Trine.

Hun jobbet da i en av byens avdelinger innen helse, og hadde som oppgave å assistere legen når han blant annet steriliserte menn.

Illustrasjonsbilde

 

En dag kunne jeg ikke komme på hva den avdelingen hette, så da ble den avdelingen kalt for penis-klinikken og latteren var et faktum.

Tror der var flere som fikk den med seg, for det ble en munter stemning i bussen.

I en samtale noe senere så var samtaleemne noe helt annet.

Vi snakket om trening og kosthold – og det er ikke til å legge skjul på at vi bussjåfører har et stillesittende yrke, vi har lett for å kunne legge på oss.

Mange av oss kunne sikkert trenge litt mosjon i blant.

Jeg for min egen del så måtte jeg jo tilstå at magen har blitt litt større enn da jeg jobbet på Opel-butikken i Arendal på 80-tallet.

På den tiden var jeg lett og rett som en strek, ingen bulende mange akkurat.

Da kom det fra selveste Trine: – Du vet det, Alf Otto at godt utstyr skal stå under tak!

Ordet flau var ikke dekkende nok.

Hun hvisket det ikke sånn bare mellom oss to, nei – de ordene kom høyt og tydelig.

For de som tilsynelatende sov i morgen-bussen sov ikke lengre da.

Vi hadde en fin stund med mye latter foran i bussen, ja fin og fin – det er jo som du ser det.

Det er uansett veldig koselig å kunne mimre litt tilbake på gode minner – selv om det var flaut der og da.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg