Pappa betaler regningene

En av de gode guttene jeg har med sparer på ting vi andre kanskje ville kastet.

Jeg hadde to hus-telefoner som han hadde lyst på, og som jeg lovte å ta med meg på bussen neste dag.

Illustrasjonsbilde

 

– Vil du ha gamle og nye telefonregninger også? – spurte jeg på fleip.

– Jaja, bare ta de også med, Pappa betaler!

Men etter å ha tenkt seg litt om kom han med et enda bedre tilbud:

– Bare ta regningene med så hiver jeg bare regningene rett i makuleringen!

Han fremholdt altså sitt gode tilbud til meg – jeg skulle til og med få slippe å ta vare på lappene.

Lettvint og greit – tenk om vi bare kunne blitt ferdig med regningene på den måten..

Dagen etter fikk han posen med telefonene som avtalt.

Telefoner, kabler og kontakter, men ingen regning selvfølgelig.

Det gjorde visst ingenting om regningene mine ble “glemt” hjemme.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg