Overhørte en telefonsamtale

Av og til så er det ikke til å unngå at man overhører en telefonsamtale i ny og ne – til tider umulig til å unngå.

Noen glemmer helt at de er sammen med andre og at andre kan høre hele samtalen.

Ofte så kan man i tillegg høre de som er i den andre enden.

Enten ved at de snakker såpass høgt eller at passasjeren har den andre personen ut på høgtaler.

Det gjør til at alle i bussen kan fint høre på.

Ekstra “stas” er det når det foregår på et annet språk.

Man skjønner at noe ikke er helt greit, ikke fordi at vi forstår språket, men man ser det på kroppsspråket på et vis.

Skulle kanskje vært flinkere til å be dem dempe seg, men hvor lett er det, liksom? – voksne folk!

Passasjeren jeg nå skal fortelle om var i tillegg litt små-brisen og som ikke gjorde saken noe bedre.

Illustrasjonsbilde

 

Telefon ringte og jeg kunne høre passasjeren min svare: – Radio og Tv Strand, du snakker med Willy!

Jeg visste jo det at han ikke jobbet med hverken radio eller med noen form for tv.

Så det var jo litt artig start på en samtale at han tok en “spansk” en.

Det må jo ha vært en kjent person som ringte, ellers så tok han en spøk for en ukjent – han om det.

Da samtalen var over og han var tilbake til praten med meg kunne jeg ikke la være så jeg sa til passasjeren:

– Det var en spenstig besvaring av en telefonsamtale – Radio og Tv Strand, du snakker med Willy!

Det ble liksom en blanding av Radio og Tv og Tvedestrand – pluss det virket så profesjonelt med å ta den : – Du snakker med Willy!

Da svarte han: – Du la merke til den, Alf Otto? – og smilte lurt.

Jeg kunne se han i speilen.

– Ja, det gjorde jeg! – jeg måtte jo innrømme det.

– Det virket nesten som om du hadde en slags vakttelefon! – la jeg til.

Da smilte Willy bredt og svarte tilbake: – Nå fikk jeg en følelse av stolthet!

– Jeg synes selv den var litt god! – svarte han, og vi begge kunne smile av det hele.

Godt når man er fornøyd med seg selv.

Noen telefonsamtaler skulle jeg ønske kunne ha venta til bussturen var over.

Det i respekt til de andre reisende som kanskje skal reise langt og er klar for å sove på turen.

I allefall bør vi ta litt hensyn til hverandre når vi har en telefonsamtale og andre er til stede.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg