Når uhellet er ute

Å punktere med en buss er ikke noe greit.

Det uhellet har også skjedd for meg.

Da er normalt gode råd dyre, men det har som sagt også skjedd meg.

De fleste passasjerer haster da, alle de reisende har noe de skal rekke – og det i tide.

Mange har viktige avtaler og møter, korrespondanser – tenk deg selv – der stod vi.

Bilde er tatt 05.01.08 – venter på hjelp.

 

Her ble jeg stående på Østre Vallesverd, punktert som du ser.

Ikke noe stas, men jeg var heldig.

Jeg fikk ringt til trafikklederen min og meddelte min situasjon.

Det er i slike situasjoner man skjønner hvor avhengig man er av hverandre.

Avtalte den gangen med trafikkleder om å ringe til Roar Josephsen som er bil-berger her i distriktet.

Jeg var veldig takknemlig for at Finn Sigurd fra samme bil-berger firma kunne komme såpass raskt å hjelpe meg.

De er flinke og har lang erfaring på alt som har med bilberging å gjøre.

Så midt oppi det hele så fikk jeg sendt mine passasjerer videre med en annen bil – en bil som jeg fikk stoppet og der sjåføren var veldig behjelpelig.

Av og til så må man improvisere, finne løsninger når slike ting skjer.

Bilisten så ordentlig ut og han skulle samme vei.

Hadde jeg hatt barn ombord kunne jeg nok ikke gjort det på denne måten, men med voksne folk tok jeg den sjansen.

Der var ikke flere passasjerer hos meg enn at han fikk plass.

Dermed kunne jeg roe meg ned med hensyn til omtanken for dem.

De som stod langs resten av ruta mot Arendal fikk jo ikke sett meg på tiden, dessverre.

Hadde dette skjedd i dag kunne de reisende gått inn på appen til AKT-reise og sjekket hvor bussen er på kartet.

Der kan også AKT legge inn årsaker til en eventuell forsinkelse og som kan være til nytte om du står langs veien å venter – kaldt og surt.

Slik var det ikke den gangen, dessverre.

Kan være noen stod langs veien og ble litt irriterte på meg, forståelig nok.

Uansett, det er godt å vite at man kan få hjelp i en slik situasjon – utrolig godt når det ordner seg til slutt.

Om bussen din er forsinket er det alltid en årsak til det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg