Når de eldre har sans for humor

Av og til så liker jeg å trekke litt.

Spesielt når de eldre damene har vært på kafe og skal hjem igjen med min buss.

For etter kaffe-sammenkomst i en av byens kafeer da er de på så godt lag at de tåler en liten spøk.

Litt avhengig av å hvem det er selvfølgelig, man spøker ikke med hvem som helst.

En dag kom der ei dame springende til fremdøra og spurte: – Kjører du nå?

Slik jeg kunne se det så stod jeg rimelig stille.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg kikket i mitt sidevindu som om det var en båt som skulle legge ut i fra kai og svarte: – Nei, det ser ut som vi står stille fortsatt!

Hun lo godt da.

Jeg svarte henne på spørmålene når latteren hennes hadde lagt seg.

Hun fikk gode og høflige svar til slutt før jeg dro videre fra stoppet.

På neste busstopp fikk jeg et nytt spørmål – da fra en annen dame.

Hun stod der med sitt verdikort og så spørrende bort på meg.

– Kan jeg få billett ut av dette kortet? – spurte hun.

Jeg visste jo det at hun kun skulle betale for seg selv og trengte slik sett bare en enkel billett.

– Ja, det kan du, hvor mange billetter vil du ha? – spurte jeg og smilte.

– Det for holde med en billett! – var svaret hennes.

Hun var rask med å fortelle meg at hun kun skulle betale for seg selv, og lo.

Mange av de faste passasjerene har en god porsjon med humor.

Bak henne var der en venninne som etter å ha fått sin billett sa: – Du tok vel for en honnør, Alf Otto?

– Ja, men ville du hatt for flere? – spurte jeg som om jeg lurte.

Jeg liker litt tull og tøys om jeg vet at de tåler en spøk, og at det blir gjort med folk som kjenner en.

For ofte så er det passasjeren selv som legger opp til en fin start på samtalen ved ombordstigning.

Begynner de – er ikke jeg sen med å svare litt tilbake, nei da benytter jeg anledningen til å kvittere.

Som en svaksynt sa her forleden ved ombordstigning:

– Kan ikke jeg kjøre i dag, Alf Otto, så kan du slappe av litt!

Er det rart at jeg trives som bussjåfør?


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg