Måtte se ekstra nøye

De fleste tror på meg når jeg sier at jeg skal til den eller den plassen.

Verre er det når skiltkassa en skjellen gang slår seg vrang.

Setter opp navnet på bedriften jeg kjører for i stedet for rett destinasjon.

Jeg opplevde det da jeg ankom et busstopp.

Elektronikk trenger ikke å være gammelt for å slå seg vrang og måtte startes på nytt.

Det kan skje også i nye busser.

Jeg kom til et busstopp, og selvfølgelig hadde skiltkassa tusta igjen.

“Arendal” stod ikke lengre i toppen.

Da jeg stoppet sa den ene passasjeren at han skulle ikke med meg.

– Jeg skal til Arendal! – sa han med stor overbevisning.

– Da er det denne du skal reise med! – svarte jeg, og prøvde å overbevise han så godt jeg kunne om at jeg skulle i dit.

– Nei, du skal ikke dit, jeg venter på en annen buss! – sa han, og bad meg kjøre videre.

Han riktig vinket med videre.

Det virket som om han var redd for at den “rette” bussen skulle kjøre i fra han mens jeg oppholdt han.

Jeg visste jo selvfølgelig hvor jeg skulle, og visste at denne karen skulle være med i min buss.

Kjenner de fleste igjen av de faste som reiser.

Jeg fikk endelig skiltkassa til å lystre mens vi snakket.

Jeg sa:  –  Nå står det “Arendal” i toppen hos meg, bare kom inn!

Da han kom helt inn la han nesten hele sin overkropp i fanget mitt.

For da ville han se med sine egne øyne om at det stod “Arendal” på min skjerm, om jeg virkelig snakket sant.

Illustrasjonsbilde

Da han fikk se at min skjerm viste “Arendal” kunne han endelig slappe av.

Smilet kunne igjen finne sin plass på hans ansikt.

Jeg kunne se han så letta ut.

Det var jeg også, om jeg skal være ærlig.

Men du, det tok sin tid.

Jeg fikk iallefall se betydningen av å ha rett destinasjon i toppen av skiltkassa.

Den betyr alt for enkelte.

Nesten mer enn hva bussjåføren sier – som faktisk kjører bussen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg