Måtte bytte buss

Det kan jo skje at en av bussene man kjører til vanlig må ha seg en tur på verksted.

Årsaken kan være av forskjellige grunner, men det skjer.

Det kan være bare noe så enkelt som en pålagt kontroll, kanskje en vanlig service eller at den har en feil som bør rettes.

Uansett, jeg fikk en annen buss enn den vanlige en dag, helt lik til den du ser på bilde under

.

Illustrasjonsbilde er tatt ved Snaresund i Tvedestrand, 03. Mars 2015. 

 

Da var der en av damene på bybuss som sa: – Du har en annen buss i dag, vi sitter mer tettpakket! – sa hun.

Det var vel bare tre passasjerer i bussen på det tidspunktet, og jeg visste at der kom ikke mange flere før hun skulle gå av.

Så jeg tok motet til meg å svarte henne: – Tettpakket sa du, men du skal slippe å få noen på fanget!

Hun dro heldigvis på smilebåndet.

Jeg fikk kort tid før hennes ankomst høre at hun likte å høre på radio.

Sørlandsradioen var en av favorittene hennes – der var det visst så mye fin musikk.

Der var det tydeligvis en melodi hun likte ekstra godt og som ble ofte spilt der.

I det hun gikk ut av bussen tralla hun sangen for meg, jeg tror hun hadde et håp om at jeg kunne teksten.

Det var en kjent melodi – det kunne jeg høre.

Hun trallet i vei – ja lenge etter at framdøra mi var lukket igjen.

Jeg tenkte jeg fikk si “Ha det bra” neste gang jeg så henne, for det gikk i glemmeboka mi i det hun trallet seg ut.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg