Måtte bråstoppe

Jeg kom kjørende nedover fra Oslo, kjørte den gangen på Sørlandsekspressen.

Traseen den gangen gikk via Søndeled og foran et gangfelt måtte jeg stoppe.

Bilde er tatt ved Søndeled kirke og skoleelevene er trygt levert ved skolen like ved. 15. September 2022.

 

En ung kar skulle over veien og han hadde ikke tid til å vente på at bussen hadde passert.

Uten varsel vrengte han ut i veien og jeg hadde bare et valg – det var å bråstoppe!

Vi har jo noen tonn som skal på kort tid stå stille for å unngå en påkjørsel.

For å si det slik – jeg hadde ikke tid til å sjekke om noen stod på toalettet ombord for å gjøre sitt fornødne.

Om noen stod der vil jeg tro den måtte lete litt etter utstyret sitt, for det ble bomstopp for å unngå en påkjørsel.

Både nese og andre edle steder kan fort få en trøkk i en slik situasjon.

Så en liten oppfordring: – Skal dere krysse veien, sjekk om veibanen er klar.

Se deg godt om til begge sider og gi oss førere et godt tegn på om du vil over!

Å frese rett over veien rett foran et stort kjøretøy kan by på problemer.

Først og fremst for den som kan bli påkjørt, så for sjåføren som er den uheldige som kanskje kjørte på.

Sist men ikke minst for passasjerene ombord som fort kan bli omplassert i fra sine seter.

Har du litt tid så la gjerne bilistene få kjøre før du går over veien – det er det tryggeste.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg