Må man, så må man

De fleste mannfolk som er litt nøden får som regel gjort dette enklest stående.

En av passasjerene forsvant ned på huk rett bak en sten i det vi hadde noen minutter igjen til avgang.

Illustrasjonsbilde

 

Da tenkte jeg mitt: – Han måtte nok mer enn å bare tisse!

–  Må man, så må man! – heter det jo, men da han kom opp og frem fra stenen dro han på plass joggebuksa si.

Da måtte jeg smile litt for meg selv.

Sigaretten var på plass i munnen, den ble tydeligvis ikke borte i lorten.

Åssen han fikk tørket seg i baken eller vasket sine hender etter dobesøket i skogen – det vites ikke.

Skjønner bare at vi har nok litt forskjellig syn på det med hygiene.

Vi får tro han satte seg der kun for å rulle seg en røk eller besvare en viktig telefon – slik tanke gjør seg bedre for meg.

Jeg håndhilste ikke på han i det han kom inn igjen i bussen kan du si.

Det var heldigvis ikke så stor begivenhet at jeg burde håndhilst på han på en slik høytidelig måte – takk og pris for det.

Jeg personlig venter med slike ærend til jeg kan få vasket meg.

Hygiene er for meg veldig viktig.

Så kan man spørre seg: – Hva har dette med buss å gjøre?

Jo, hygiene er viktig også når man er på en buss.

Tenk på alle de plassene og flatene man tar på når man reiser kollektivt.

Kan man ha prioritert hygiene så kan man kanskje eliminere smitte og redusere pandemier.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg