Litt feil ordvalg

Det har vel hendt de fleste av oss at feil ord kan komme ut når man står der.

For eksempel når man gratulerer en brudgom så sier man: – Gratulere!

Da er det kanskje ikke de rette ordene å få tilbake: – Jo takk, i like måte! – iallefall ikke når man ikke har gifta seg på en god stund.

Jeg har opplevd den.

Her om dagen så fikk jeg meg en god latter.

En kollega hadde tatt seg en røk og ble visst litt forfjamset da en av våre nye landsmenn overrumplet han litt.

Illustrasjonsbilde

 

Utlendingen kom litt fort rundt hjørne av bussen og min kollega ble tydeligvis litt usikker på om røken fra sigaretten skulle blåses ut eller trekkes inn.

For da var det ikke tid til “God dag” eller et “Hei” tilbake slik det burde vært, nei for det rakk han ikke.

Nei da kom det bare frem: – Ohoij! – fra denne kollegaen som ble veldig satt ut der han stod.

Det var kanskje like greit at det var en utlending, for kanskje “Ohoij” var et “Hei” og “God dag” godt nok.

Da denne utlendingen var vell ombord i en av bussene våre kunne vi begge la smil og latter få komme til uttrykk.

For meg var det et ubetalelig skue.

Det var ikke av utlendingen som person vi lo av, men selve situasjonen ved å bli overrumplet.

Uansett, dette med at vi lo fikk ikke den personen med seg, men situasjonen ble bare så komisk – for meg minner for livet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg