Litt ekstra undervisning

En fredag for en god stund hadde jeg med meg et par som skulle til Risør for å hente seg en bil.

Illustrasjonsbilde

 

Mannen var tydeligvis på gamle trakter, han kunne gi noen heftige skildringer fra fordums tid.

I tillegg til steder og plasser han hadde vært så kom han innom at han hadde vært hjelpelærer på husmorskolen, men han gav dem ikke karakterer eller noen vitnemål.

Det var visst bare en person av det kvinnelige kjønn som fikk litt spesialundervisning, den ene som han senere måtte flytte inn til som han sa.

– Ble det så alvorlig? – spurte jeg.

– Ja, så uheldig kan et menneske være! – svarte han og smilte.

– Jeg håper ikke du har tenkt å kjøre bilen i den stand du er i nå? – sa jeg til den glade læreren.

Tror nok han hadde gjort mer enn å bare lukte på korken.

– Nei, det skal hun der gjøre! – svarte han, og kikket bort på hun som satt ved siden av han.

Jeg vet ikke om om dette var samme person som han måtte flytte inn til på husmorskolen.

De skulle ikke sove i Risør, for de hadde tydeligvis andre planer for natta – mer om dette vet jeg ikke.

Vet bare at han var nok ikke så uheldig som han først sa – det virket som om de hadde funnet tonen de to.

Det var et par med et utrolig godt humør, glemmer dem aldri.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg