Lever du gode dagar

Jeg skulle bestille bukser til min uniform.

Gikk til en klesforretning i byen for å ta mål, tenkte at de måtte vell vite hvor målene skulle tas.

Målene ble tatt med gammel uniformsbukse på, kunne ikke stå i klesbutikken å “filme”.

Jeg var dessverre ikke så lur slik at fikk løsnet litt på den stramme livreima og ikke sa denne betjeningen jeg fikk noe om at jeg burde det heller.

Sendte disse målene opp til selskapets kontor for bestilling.

Bilde er nok fra tidlig nittitallet og er fra tiden da jeg kjørte for Vest Telemark Bilruter LL – som ble til Telemark Bilruter AS 1. Januar i 1999.

 

Noen dager senere ble de skreddersydde uniformsbuksene sendt ned – jeg var spent, men de var jo like trange som de jeg hadde.

Da tok jeg selv mål i bare underbuksa her hjemme, og måtte legge til flere cm rundt livet.

Sendte nytt skjema opp, da med riktige, bedre og romsligere mål kan du vite.

Det skjemaet kom i retur samme dag og med påskrift: – Lever du gode dagar?

Jeg tror min sjef lurte på om jeg hadde vokst og esa ut noe kolossalt på de få ukene.

Jeg kunne ikke annet enn å smile selv – ikke rart at han undret.

Vi begge måtte smile når han fikk forklaringen min.

Fikk heldigvis uniformsbukser i rett størrelse til slutt.

Det hjelper lite med nye busker om de er for trange i livet.

Nå har målene til nye uniformsbukser blitt tatt selv – og det har jeg fortsatt med.

– Det enkle er ofte det beste! – sies det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg