Jeg vil av her

Det hender at jeg misforstår med vilje og det fikk en av mine faste passasjerer tydeligvis merke i det hun skulle gå av borte ved butikken.

Lenge før sitt stopp sa hun: – Jeg vil av her!

Illustrasjonsbilde fra stoppet ved Strand hotell, Fevik. Tatt den 24. Februar 2007.

 

Jeg vet jo at hun mente borte ved butikken – for det er jo der hun bor, men vi hadde jo et godt stykke igjen dertil.

Tenker det var nok et par hundre menter igjen til vi var på plass, men jeg bare måtte:

– Vil du ikke bli med bort til stoppet ditt da?

– Jo, selvfølgelig vil jeg det! – svarte hun og lo.

Jeg liker å trekke litt om jeg vet at de tåler en støyt.

Når det er sagt så er der de som trykker alt for tidlig på stoppknappen – til og med på for stoppet føre der de egentlig vil av.

Da er det fort å bli forsinket om man får flere av de som trykker feil.

Det er ikke alle plasser vi har det like enkelt for å komme oss ut igjen i trafikken om der er kø bak oss.

Litt enklere er det om hastigheten er seksti eller lavere, da har kjøretøyer bak vikeplikt for oss og skal slippe bussene ut.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg