Jeg er ikke børsnotert

En mann kom inn i min daværende tomme buss.

– Er jeg helt alene i dag? – spurte mannen da han så at jeg ikke hadde flere passasjerer ombord.

Han her var i det gode lune, jeg følte han her kunne jeg skøye litt med.

– Men selv om det er bare deg som er passasjer er det dyrebar last! – var mitt svar tilbake.

Han kunne svare for seg og sparte ikke på kruttet da han svarte meg tilbake.

Illustrasjonsbilde

 

– Jeg er ikke børsnotert, så verdien på meg vet jeg ikke noe om! – sa han og smilte.

Har ofte tenkt på den setningen i ettertid – alle er jo like mye verdt.

Fra å være litt humoristisk – så ble det faktisk litt alvorlig for meg.

Både for deg som leser og ellers – så er vi alle like mye verdt.

Man kan ikke som menneske regnes om i kroner, verdien kan ikke måles i diagrammer eller på en børs.

Vil avslutte denne utgaven av bloggen med å si: – Du betyr utrolig mye, ingen kan være den du er bedre enn deg selv!

Husk på at verdien har ingenting med ens følelser å gjøre.

Verdien har du uansett – selv om du skulle føle at det er en blå-mandag i blant.

Håper disse ord kunne være til litt oppmuntring for deg som leser.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg