Gull lyser opp

Det er ferietid, men jeg kom på ei historie som er noen år gammel og som jeg gjerne vil dele med deg.

Vi sto klar til avgang nede på Tollboden i Risør og så på de to kioskene som lå på den andre siden av gata.

Jeg trodde de to var så godt som like på tilbud og jeg trodde de fremstod som konkurrenter den gangen.

Den ene er nå lagt ned, men jeg spurte en av passasjerene om han hadde handlet der på de to plassene.

– Åh nei, De har vel litt forskjellig utvalg til å fylle munnen med! – var svaret fra passasjeren.

– Greit nok! – tenkte jeg.

Illustrasjonsbilde

 

– Har du prøvd utvalget i bygget til venstre da? – der fyller de visst munnen med gull! – sa jeg.

Passasjeren svarte: – Du vet at gull lyser opp munnen såpass at man skulle tro at man hadde tent lampetter der inne – dyrt er det også!

På besøk der valgte han tydeligvis den rimeligste utgaven til fylling og gikk altså ikke for gull om behovet skulle melde seg.

Fornøyelig med slike kommentarer.

Fortsatt god sommer.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg