Fuglelyder i bussen

Jeg har av og til laget fuglelyder når jeg kjørte skolebarn på vei til eller ifra skolen – for å si det slik så har jeg hatt det mye moro med det.

Ekstra stas var det når jeg hørte skolebarn si seg i mellom: – Hørte du den fuglen?

Som regel spurte jeg: – Har dere fugl med dere – har dere fugl i skolesekken?

Illustrasjonsbilde

 

– Jeg hørte den også! – kunne jeg si og så spørrende bort på en av dem.

Tror nok der var flere som gikk på den, det har jeg fått bekreftet i senere tid.

Traff en skoleelev som nå var blitt mange år eldre, tror han gikk på videregående – han kunne huske meg ifra den tiden jeg hadde han med meg på skolebussen til barneskolen.

Den gangen var jeg stasjonert på en annen plass og kjørte en helt annen rute enn den jeg kjører i dag.

Noe av det første han nevnte var at han husket meg igjen: –  For det var du som lagde de fuglelydene!

Han innrømte at der var flere på den tiden som trodde på at der var fugl i bussen.

Det er jo litt gøy å høre for en bussjåfør som liker at der er litt moro på bussen.

– Man får ikke mer moro enn den man lager selv! – heter det.

Litt rart for alt man kan bli husket for.

Uansett så er det viktig for meg at alle trives når jeg kjører buss.

Derfor har vi nok litt mer show til tider når det er en ren skolebuss jeg kjører.

Så sparer vi litt på kruttet tilfelle om noen voksne skal til eller fra jobb eller skole – for det er viktig å ta hensyn.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

1 kommentar
    1. Her håper alle barna på den samme sjåføren, som pleier å gi dem en is på siste busstur før ferien. Det er blitt en tradisjon han aldri kommer seg vekk fra..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg