Et forbilde til etterfølgelse

Det jeg vil dele med deg i dag har jeg aldri opplevd før.

Personen jeg vil skrive litt om heter Kai Helge Vorland.

Kai Helge Vorland – bilde ble tatt den 11. Mai 2023 utenfor Arendal Kulturhus.

 

Han ble med meg på en tur til Arendal, en tur som tydeligvis gledet oss begge.

Kai Helge hadde aldri vært i vårt pauserom i Arendal på ca 20 år.

Vi to har kjørt en del sammen opp igjennom, blant annet på TimEkspressen i tiden vi begge kjørte for Nettbuss Sør.

Jeg kunne se at han fikk mange gode minner som dukket opp når vi kom ned – blant annet kollegaer som vi begge traff og som vi kom i prat med.

Dessverre så har ikke Kai Helge vært bussjåfør hele tiden.

Kai Helge gikk etter en stund over til å bli sjef i forskjellige Kiwi butikker – til glede for de.

Han har også drevet gatekjøkken i de indre bygder som igjen gjorde til at vi traff ikke hverandre så mye over en lang periode.

Nå er han heldigvis tilbake som bussjåfør.

Jeg har nå for tiden stor glede av å treffe han igjen i ny og ned, blant annet oppe i Åmli pakkestasjon hvor vi treffes oftest over en kopp kaffe.

På torsdag som var hadde jeg gleden av å treffe han i pauserommet vårt i Tvedestrand hvor jeg spurte om han hadde lyst til å bli med meg en tur til Arendal.

Det ville han og vi fikk noen fine samtaler på turen i begge retninger og minnene strømmet på for oss begge.

Denne karen er en som jeg setter stor pris på.

Han er alltid på godt humør, stiller alltid opp og er en kjernekar.

På deler av fritiden stiller han ofte opp for ungdommer med interesse for motorsport, samt han er til god hjelp for Turistforeningen i vårt område.

Det viser for meg at han har en enorm omtanke for andre og ikke bare for seg selv.

De som har tilgang på Kai Helge i sin hverdag er heldige.

Ungene hans har jeg skjønt har mye å være takknemlig for som har en pappa som han – som stiller opp for dem.

Kai Helge er også for meg et forbilde til etterfølgelse.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg