Er du alene i dag

web counter
En skoleelev stod i veikanten helt alene på en plass å venta på bussen.

Da jeg stoppet spurte jeg: – Er du alene i dag, kommer ikke han andre?

– Jeg tror jeg er alene! – svarte gutten.

– Tror! – tenkte jeg, men sa det ikke.

Illustrasjonsbilde

 

Skulle tro at man visste om at der kom flere etter en på en og samme vei liksom – det heftige er at jeg tror de er brødre.

Gutten gikk for å sette seg og jeg skulle til å lukke døren – da kom gutt nummer to halsende etter.

Utrolig rart at ikke første mann visste om at han hadde en til etter seg.

Jeg fikk liksom en følelse av at han ønsket at jeg var litt raskere på labben med å komme meg av gårde da uten neste mann.

Er det lov å tenke slik?

Utrolig at ikke han som var litt sent ute ropte med all sin kraft om at førstemann skulle holde igjen bussen.

For meg virket det litt likegyldig – kanskje på begge to.

Uansett, de kom seg begge med på bussen.

De slapp ikke skolen den dagen.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg