En stor oppmuntring

Av og til så blir man litt satt ut.

Jeg skulle til på mitt kveldsskift og låste meg inn i bussen jeg skulle ha.

Man blir utrolig glad for å få en slik start som dette.

For denne sjokoladen lå der, den lå der til meg.

Må si tusen takk til den kollegaen som hadde låst seg inn i min buss og lagt sjokoladen der.

Ikke minst det som stod på lappen.

Jeg kan fortelle deg at det ble et fantastisk fint skift på alle vis.

En skulle alle blitt flinkere til å oppmuntre hverandre.

Ikke nødvendigvis måtte kjøpe noe, men si noe fint om og til hverandre.

Jeg blir glad av å være bussjåfør – spesielt når man får ha slike gode kollegaer å jobbe sammen med.

Og jeg blir glad for å kunne få tilgang til så mange fine samtaler med folk i min hverdag.

Både blant mine kollegaer og mine passasjerer.

Jeg kommer ut i Guds frie natur.

Man får se soloppganger og solnedganger, fullmånen som lyser.

Alle de fine stjernene som også lyser der for oss – det gir meg utrolig mye.

En helhets-følelse.

Det er en spesiell stemning synes jeg når vi nærmer oss helg.

De reisende skal hjem til sine.

Kanskje de ikke har sett hverandre på tider og stunder.

Da kan man kjenne på de følelsene “godt å se deg igjen”.

Man ser det av og til når de blir møtt på ankomst.

Det er lett å se om besøket er godt planlagt når de eventuelt tørker sine gledestårer.

Jeg blir takknemlig for å få tilgang på slike øyeblikk.

Glemmer aldri en ung gutt sa til meg da vi kjørte bussen på vei sørover: – Pappa er min aller beste venn!

Slike ord gjør inntrykk på meg.

Yrket mitt er valgt med omhu.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg