Damen på 72 år

Jeg har hatt mange koselige turer med denne damen.

Hun har et humør og væremåte som ikke tilsier at hun er i en alder av 72 år i skrivende stund.

Illustrasjonsbilde

 

En dag jeg hadde henne ombord skulle hun til tannlegen.

På returen senere på dagen fikk jeg rede på at dit skulle hun igjen, for tannlegen ble ikke ferdig.

– Det er jo godt å ha noe fint å se frem til! – sa jeg litt spøkefullt.

Hun lo.

– Ikke minst så blir man fort kvitt litt penger også ved slike besøk! – la jeg til.

Hun lo enda mer, for hun var enig i det.

Da hun her om dagen var igjen med meg var destinasjonen hennes fysioterapeuten.

– Du blir snart som en 20-åring, du! – sa jeg.

– Å nei, ikke enda, jeg kan jo ikke lyve! – sa hun og begge lo, men hun kunne bli med på 22 år.

Det var liksom innenfor når vi skulle sammenligne alderen hennes etter alle disse behandlingene hos tannlegen og hos fysioterapeuten.

Alderen er tross alt bare et tall.

Håper jeg får være så sprek når jeg blir eldre og kommer i hennes alder, og at humøret og gleden i livet ikke blir borte eller glemt.

Jeg tror livet leves best når man har sans for humor i passende doser hver dag.

Glede genererer overskudd.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg