Bruk av bilbelte

På en av turene så fikk jeg en varsel på at der kunne være kontroll på turen.

Dette videreformidlet jeg til passasjerene jeg hadde ombord.

Da fikk jeg se at en av passasjerene foran tok sitt belte på, men festa det ikke slik man skal.

Illustrasjonsbilde

 

– Jeg skal bare opp bakken! – sa hun i det vi tok oss oppover lia – hun holdt det bare synlig over magen.

Hun trengte ikke å feste slik som vist på videoen på YouTube, men litt burde hun ha festa “kroken”.

 

Slik hun hadde “festa” seg hadde vel ikke holdt om dette hadde blitt sjekket av politi eller av biltilsyn.

Langt mindre om vi hadde fått en bil i mot oss på turen opp, men hun gjorde det for syns skyld – det skal hun ha.

Det så riktig fint ut der vi tok oss oppover lia, men god sikring var det så absolutt ikke.

Voksne får betale eventuelle bøter og skader selv tenker jeg – hun ble i alle fall advart.

Denne gangen var hun virkelig heldig.

Det var ingen som kontrollerte oss, ei heller ingen kollisjon på den korte turen opp, men det er ikke sikkert det glir så lett neste gang.

Derfor bør beltene brukes samme hvor kort eller lang turen blir.

I videoen som jeg har lagt ut her må man jo bare le.

At det går an å få surret seg så fast.

Husk å ha på lyd.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg