Bommet på en sving

For noen år siden kjørte jeg mine kolleger med sine respektive opp til et julebord i Morgedal.

Skulle jeg komme dit måtte jeg jo kjøre Kviteseid-kleivene – og det på vinterføre.

Det gikk veldig fint, bortsett fra at jeg måtte ta den ene svingen i to omganger – det vil si jeg måtte rygge litt for å få å gå klar i den ene svingen.

Bilde er tatt på Selåsvatn postkontor der vi leverte post når jeg kjørte i Telemark Bilruter AS

 

Da hørte jeg en av fruene bak si til en av mine kolleger: – Jeg tror ikke han har kjørt her før!

Det var nok ikke meningen at jeg skulle høre det, men det gjorde jeg.

Hadde veldig lyst å svart henne tilbake: – Du har helt rett! – men jeg var redd for at hun skulle bli flau og at vi hadde fått en dårlig stemning i bussen.

De kleivene der er ikke for nybegynnere.

Har jo kjørt der i ettertid uten å måtte rygge, men det er trening.

Er man usikker så er det nok lurt å være forsiktig.

Det er i allefall ikke noe stas om det smeller og da vite at bussen er full av folk som kan dette bedre enn en selv.

For alle har vært nybegynner en gang og nybegynnere er som regel – bør være i allefall litt mer forsiktig synes jeg.

Erfaring kommer med treningen og lang fartstid.

Den erfaringen manglet jeg på det tidspunktet, slik er det bare.

Skal man bli god på noe må man være åpen for å lære av ens egne og av andres feil.

For meg er der alltid noe å lære.

Den holdningen tror jeg er best å ha, men der er jo de som kan alt, som alltid er best og som ikke har noe mer å lære.

Jeg er ikke en av dem.

Det sier vel bloggen også litt om om du leser – det er ikke bare solskinnshistorier med meg, dessverre.

Skal man fortelle og blogge om ens liv som bussjåfør så må alt frem – inkludert de gangene jeg har gjort mine feil.

Godt å vite at feilene kan man lære noe av, samme hva man holder på med til det daglige.

La den setningen være en oppmuntring og et mål for oss alle.

– Man kan lære av sine og av andres feil!


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg