Bare la kofferten stå

Det er ikke til å legge skjul på at jeg tøyser litt av og til med mine passasjerer.

Kjenner jeg dem og jeg er i det rette humøret så kan dette skje.

Skulle kanskje ikke fortalt deg denne, men jeg velger å fortelle deg dette også.

Bilde er tatt 6. Desember 2023

 

Vi nærmet oss Risør og en av passasjerene skulle reise videre til Oslo etter jobb.

Da jeg kom til byen ville jeg jo hjelpe henne med å ta ut kofferten hennes – skulle bare mangle.

– Vil du at jeg skal ta ut kofferten din?

Hun takket ja for det, men jeg foreslo noe mer – ment som en spøk:

– Du vil ikke bare la kofferten stå her på Tollboden da – så slipper du å drasse den bort på jobben!

Sånn sett så hadde jo det vært greit om alle var ærlige og lot andres ting være i fred.

Det ble et ubetalelig øyeblikk og svaret hennes lot ikke vente på seg i det hun svarte:

– Nei, vet du hva – da står nok ikke kofferten her når jeg skal ha den! – sa hun med et smil om munnen.

Hun skjønte heldigvis at det hele var en spøk.

Kofferten fikk hun og jeg fikk ønsket henne en god tur inn til Oslo.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg