Å bli sett

I helgen var jeg å hørte en appell av Egil Svartdhal – han skulle være kjent for de fleste.

Hans tema for kvelden var “Å bli sett”.

Illustrasjonsbilde

 

Ordene og formidlingen traff meg på en utrolig sterk og god måte.

Der er nok mange som har følt og føler at man ikke blir sett – sett godt nok.

Følelsen av innsatsen i det man gjør i ens arbeid blir kanskje ikke lagt merke til på sett og vis.

Du som leser har kanskje følt det slik du også?

Der er nok de som har oppmøte på jobben sin uten at noen andre er der å sier: – God morgen!

Eller som er der med ordene: – Jeg ønsker deg en fin dag! – eller: – God helg!

Jeg har lyst til å si til deg som leser: – Du betyr veldig mye! – husk det!

De rundt deg bryr seg mer om deg enn hva du er klar over.

Vi skulle alle vært flinkere til å gi uttrykk for det.

I min jobb som bussjåfør så vet jeg at man ville bli etterlyst om man ikke kjørte den oppsatte ruta.

Sånn er det nok på din jobb også – noen ville savnet deg om du ikke kom.

I hjemmet, på skolen eller på arbeid – alle betyr mye – vi utfyller hverandre.

Noen har kanskje gått med dårlig selvbilde i det siste på grunn av hendelser i livet.

Hendelser på skolen, kanskje i hjemmet eller på sin arbeidsplass.

Prøv å legg dette bak deg, prøv å kunne tilgi dem om du kan, tilgi deg selv også og prøv å se fremover.

Som jeg sa til en skoleelev på bussen, en som hadde tanker om å ta sitt eget liv:

– Du er som en viktig brikke i et stort puzzle-spil, uten deg er ikke bilde komplett!

Vi trenger hverandre i hverdagen, selv om man føler seg til overs på sett og vis.

Start med rene ark og se fremover – det er det lureste vi kan gjøre alle sammen.

Fortiden kan vi gjøre lite med, fremtiden kan vi prege og den kan prege oss – fremtiden gir oss nye muligheter.

Måtte bare få gitt deg denne verbale rosen: – Du er verdifull, du betyr enormt mye!

Ta den til deg og husk dette er du snill: – Du er verdifull, DU er verdifull!

Ingen kan være deg bedre enn deg selv.

Det er bedre med gode originaler – enn med dårlige kopier av hverandre.

Ha en strålende dag videre der du er å leser denne blogg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg