Tok passasjeren til side

Jeg hadde en person som kom med et månedskort som jeg la merke til var et feil månedskort.

Han hadde fått et honnør-kort og som er billigere og som kan brukes i hele Agder.

Kortet jeg vet han skulle hatt er innenfor kun to begrensa soner og kostet mye mer.

Jeg spurte om han hadde oppdatert dette hjemme.

– Hvorfor spør du om det? – spurte han litt undrende, ja nesten litt irritert.

Jeg sa bare at om det er gjort hjemme – for eksempel på en liten mobil da er det fort gjort for å trykke litt feil – ikke nødvendigvis med vilje.

Jeg måtte jo prøve å roe han litt ned.

– Det er oppdatert av din kollega! – sa han veldig bestemt.

Illustrasjonsbilde

 

På neste tur jeg hadde var han der igjen.

Da hadde han med seg en kvittering og som han var veldig interessert i å få vist meg.

Jeg skjønte at dette hadde han gått å tenkt på en stund, ja rett og slett irritert seg litt over.

Da vi kom frem til Arendal igjen for andre gang tok jeg mannen til side, og vi fikk snakket ut om dette.

Jeg sa at jeg hadde ikke mistenkt han for å få seg et billigere månedskort med vilje.

Må jeg må få sagt at kortet han hadde brukt var feil, og en feil må man få rettet opp – slik er det bare.

Anbefalte han å gå til AKT for å få rett månedskort, slik at dette ikke ble tatt opp av flere av mine kolleger.

For slike ting er slitsom for begge parter.

Koret var jo laget for kort tid siden – altså ganske nytt, så denne feilen kunne jeg ikke la passere i en hel måned ut.

Jeg ville gjerne hatt han inn i min buss igjen etter samtalen med AKT, fordi jeg ønsket å sjekke om de kom frem til samme konklusjon.

Ikke for å tyne han på noen måte – slik han kanskje følte det, men for å påse at han fikk rett kort for resten av måneden

Før avgang i retur kom han tilbake til meg, og da heldigvis med rett kort.

Han var veldig blid husker jeg.

Passasjeren fikk ordnet opp i dette mens jeg hadde pause, fordi AKT kom tydeligvis frem til samme konklusjon som meg.

Jeg har lagt dette bak meg for lengst, men jeg lurer på om han var ærlig med min kollega da han tidligere spurte om nytt månedskort som ble så feil.

For en av dem hadde gjort feil, det var det ingen tvil om.

Uansett, det kan koste mer om man blir tatt i en kontroll og eventuelt reiser med feil billett.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg