Verdikort

Noen mennesker er utrolig impulsive – bare de får tenkt seg litt om.

Hadde en passasjer som takket nei til kjøp av verdikort ved ombordstigning.

Det er jo ikke alle som bor her i distriktet, ikke alle reiser like mye – så det å anskaffe seg slike kort er ikke like aktuelt for alle.

Jeg er så vant til å høre “Nei takk” på mine spørsmål til de reisende om de vil ha verdikort – så svaret hennes var liksom ikke så unormalt.

Men jeg liker å ha spurt, liker å ha gitt de reisende tilbudet, for alle liker å få mest for pengene vil jeg tro.

Illustrasjonsbilde

 

Et slikt kort gir deg som passasjer mulighet til å få 40% i rabatt på bussbillettene i hele Agder.

Det gjelder de bussene som kjører for AKT i skrivende stund.

Så hun betalte sin billett i sin helhet og til full pris, og gikk glipp av besparelsen på 40% i rabatt.

Da vi ankom Arendal kom hun frem igjen og lurte på om det var for sent til å kjøpe et slikt verdikort.

– Nei, langt i fra! – svarte jeg, og fant frem et nytt kort til henne.

Hun la inn de 200 kronene som var den minste summen vi satte inn, pluss 20 kroner for et nytt kort.

Det fine var jo at hun allerede hadde betalt 150 kroner for selve turen, fra Risør til Arendal – det kosta det den gangen.

De pengene var nå brukt opp på et vis, for jeg kunne ikke få makulert en så gammel billett, .

Så dette ble nok litt mye penger til bussreisen enn hva hun hadde tenkt seg den dagen.

Hun skulle bare ha gjort dette ved ombordstigningen, for da hadde hun sluppet de 150 kronene.

Nå hadde hun iallefall et nytt og ubrukt verdikort til de neste turene – en god trøst i seg selv.

Av og til kan det være lurt å kjøpe dette produktet så fort som mulig – slik at du får del i rabattene og brukt godene allerede på første tur.

Rart, men dette er ikke første gang jeg opplever, stadig noen som må tenke seg litt om.

Der er flere som først har kjøpt bussbilletten til full pris, og etter å ha tenkt seg litt om på turen kommer frem på ankomst for å kjøpe et nytt kort allikevel – da i tillegg.

Noen “liker” visst å kjøpe den første turen til full pris før de går til anskaffelse av verdikort eller månedskort.

Litt rart det.

Noen er impulsive – bare de får tenkt seg litt om.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg