Det er slutt

Ei ung jente stod forleden en dag å venta på bussen, skoledagen var endelig over.

Jeg stoppet og tok henne med.

– Hei, lenge siden jeg har sett deg! – sa jeg.

Hun satte seg foran, og jeg fikk endelig muligheten igjen til å få en prat med henne.

– Har du hatt en fin ferie? – spurte jeg.

Jeg regnet jo med at ungdom i den alderen hadde fylt ferien med noe fint – med verdifulle opplevelser, opplevelser som gir gode minner.

Men det skal man ikke ta som en selvfølge.

Hun svarte: – Nei, det har ikke vært noen god ferie for meg!

Jeg fikk da vite at hun hadde fått slutt med sin kjæreste.

Illustrasjonsbilde

 

Ikke nok med det, men han hadde blitt sammen med hennes beste venninne.

Begge to hadde vært der i livet for henne – og det over lang tid.

Jeg kunne kjenne hennes fortvilelse, sorg og savn.

Nå var plutselig to personer som stod henne nær – borte!

Det er ikke hverdagskost å få slike samtaler og med ei fra den aldersgruppa.

Jeg ble takknemlig som fikk del i hennes hverdag – en tillit som jeg satte stor pris på.

Tror det er viktig å kunne lufte ut slike episoder, og ikke brenne inne med slike hendelser.

For da kan det innvendige trykket bli for stort, og et slikt trykk kan bli vanskelig å takle på sikt.

Derfor er mitt råd: – Finn en du kan betro deg til – en du kan snakke ut med!

Av og til hjelper det å lufte det man bærer på med en man har tillit til.

Da blir det på mange måter lettere å gå videre i livet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg