Født før 01. juli

I året 2018 om kom der en ny regel med hensyn til barn og fars-permisjon, og en av mine passasjerer lurte den gangen på når jeg ble bestefar igjen.

– Jo mitt barnebarn, Sofie ble født 29. juni! – svarte jeg på det spørmålet.

Her er Sofie med oss til Kiel, godt plassert i mine nyinnkjøpte sko. Dato 08.02.20.

 

Det var den gangen – og jeg har fått et barnebarn til i skrivende stund.

– Da var foreldrene heldige, da kan de ordne dette med permisjonen selv! – svarte dama som fulgte meg på bussen.

Hun hadde også fått meg seg disse nye reglene, og i samme renn så la jeg til: – Jeg er også født før 01. juli 2018!

Da kom det kontant og uten betenkningstid fra dama: – Ja det var jo godt, ellers hadde du ikke sittet her!

Det ble en god latter i bussen.

Vanskelig å få frem stemningen med bare ord, men jeg kan love deg at slike raske og slagferdige tilbakemeldinger gjør så godt.

Det får frem smilet hos meg.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg