Kokkelæringen

For en god stund siden hadde jeg med meg en dyktig kokkelærling.

Illustrasjonsbilde

 

Han satt ofte fremme i bussen, og vi hadde som regel en god samtale på de turene.

Vi snakket om alt.

Vær og vind, om fremtiden og om utdannelse.

Selvfølgelig kom vi innpå ideer og tips til middagsretter.

Han delte villig med seg av sine kokkekunnskaper.

Tempraturer, hvordan få beef riktig stekt osv.

Han svarte på mange gode spørsmål – også fra sine medreisende.

Eldre damer som selv likte å kokkelere på sitt eget kjøkken – fikk selv noen aha-opplevelser.

Det gledet kokkelærlingen.

Mange fulgte med i bussen når han “underviste” oss.

Enkelte flyttet seg fremover for å få med seg siste nytt.

Og jeg blir stolt over å følge han – nå som voksen.

Jeg ser han har hatt mange fine oppdrag på land og til havs.

Og han gjør en fantastisk jobb.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg