TIMEkspressen

Dette var den første bussen med rullestolheis TIMEkspressen hadde på denne strekningen Arendal – Kristiansand i fast rute.

Buss nr 78.

Bilde er tatt 22.07.09 – i Lillesand en tidlig morgen, min første tur med denne bussen.

En dag av en eller annen grunn, så var der en rullestolbruker i en av byene jeg ikke klarte å få ombord.

I skrivende stund så tror jeg at jeg fikk en annen buss enn den som var blitt lovt han dagen føre.

Av og til må bussene taes ut av trafikk pga service og vedlikehold, og jeg tror det skjedde denne dagen.

Fikk en annen buss uten rullestolheis, og når jeg da kom bort til brukeren av rullestol og med feil buss – da stod ikke mitt navn så høyt i kurs kan du si.

Da var det bare å legge seg flat og beklage så meget.

For han var blitt lovet denne bussen som du ser på bilde.

Det ble for passasjeren å dra hjem igjen for å bytte til en lettere rullestol, en som vi kunne få med oss i sideluka på neste avgang.

Heldigvis bodde han ikke så lagt i fra traseen vår, men for langt vekk til at jeg kunne vente på stolbytte.

Han forstod problemet mitt heldigvis, og jeg kunne dra derfra med en god følelse av forståelse begge veier.

Bilde er tatt den 20.05.12 En av mine gode doninger fra svunnen tid.

Dette var en av to av flaggskipa av denne typen vi hadde.

En drøm og kjøre.

Bilde er tatt den 07.07.07 på Lunderød i Arendal. Skulle her på tur til Stavanger med AFK i buss nr 47.

Vi hadde 5 av disse bussene, og som vi brukte til vanlig mellom Arendal – Kristiansand.

Disse var også gode å kjøre.

Hadde forøvrig min opplæring på TIMEkspressen den 18.01.05

Kjørte første tur alene 31.01.05.

Skiftet var nr 36, kjørte da buss nr 43 i rute, lik den bussen som du ser på det nederste bilde.

Kjørte der på den strekningen fra januar 2005 til juli 2012.

Jeg er veldig stolt over at jeg fikk være med å starte opp TIMEkspressen her på Sørlandet.

En fin tid.

En tid jeg ser tilbake på med glede og med mange gode minner.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg