Det går som bara susingen

Jeg skulle nedover fra Dovre og stod klar med min gruppe ved hotellet i Dombås.

En svensk kollega av meg gjorde også det, bare han starta med en buss-dør som ikke ville samarbeide med bryteren inne.

Guiden sa etter hvert at jeg måtte komme, gruppa mi var nå ombord.

Så jeg kunne ikke ta mer tid til å være der for han siden min guide sa at vi måtte kjøre.

Vi hadde jo et dags-program vi også skulle få gjennom, og mange fine ting å oppleve også denne dagen.

Men det er viktig å kunne hjelpe ens kollegaer.

En vakker dag er det en selv som trenger ei hjelpende hånd.

Vi kjørte nedover til Otta, og innover mot Geiranger og ut Geirangerfjorden til Hellesylt.

Bilde er fra Djupvasshytta, og som ligger på 1030 m.o.h. Bilde er tatt den 19.08.06

 

Etter hvert tok denne kollegaen oss igjen, og det viste seg at de også hadde lagt opp til samme trase for sin gruppe.

Det som ble litt komisk.

Vi var alltid ferdig da de svenske ankom de forskjellige tingene vi skulle oppleve av severdigheter.

Og da vi dro fra den ene restauranten – gode og mette, da ankom de.

For da skulle de til å spise.

Da sier denne svenske kollegaen min: – Det går som bara susingen!

Jeg tror han følte litt på at tingene lå litt stramt tidsmessig.

Da med tanke på at det ble en forsinka start for dem pga denne døra som var litt trøblete for han.

Men jeg ble bare så glad for å se de var kommet seg av sted, og at de hang seg på.

Jeg måtte bare smile litt, for han fikk sagt det så godt: – Det går som bara susingen!

Det er gøy når en er på tur og der alt går som det skal.

Bilde viser utsikten over Geiranger. Bilde er tatt den 19.08.06

 


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg