Parkering under broa

Vil fortelle om en hendelse til – fra en av turene til Gøteborg.

Jeg har jo tidligere kunne parkere under broa i byen, men fikk se at denne plassen var denne gangen sperret av pga parkeringsområde skulle omgjøres.

Men litt frimodighet må man jo ha når man er på tur.

Så jeg satte på nød-blinken og sprang bort å spurte en av de som jobbet der om jeg kunne få stå der den helgen.

Tro det eller ei, det fikk jeg.

Måtte bare ikke stå i veien for maskinene.

De løftet bort sperringene sine og fikk vinka meg inn på det sperra område, og lederen der gav meg tommel-opp da jeg kunne stoppe.

Illustrasjonsbilde

 

Jeg hengte opp en lapp i frontruta på bussen om at jeg hadde fått lov til å stå der, og med navnet på personen som gav meg lov.

Da hadde jeg igjen en god følelse om at bussen var på et trygt sted.

Ja den ble faktisk innegjerdet bak sperringene til de som jobbet der også.

Jeg liker det når en får parkert bussen greit for natten, og helst så nær til hotellet der man bor på.

Gratis ble det, for det var jo ikke da en parkeringsplass lengre.

Jeg går ofte turer når jeg besøker andre steder – godt å få lufta seg litt, kunne gjøre seg litt kjent.

En svingom bort for å se til bussen ja det gjør jeg mer enn gjerne om det passer seg slik.

Da er det greit å ha bussen nærme for å se at alt er greit – sett utenfra liksom.

Veldig fint å møte velvilje når man er ute på tur.

Hadde jeg bare tatt med til rette hadde nok bussen vært tauet vekk.

Derfor er det lurt å spør først.

Det tipset gjelder nok i de fleste tilfeller.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg