Ikke vært hjemme på årevis

En eldre mann kom inn i bussen, snakket gebrokkent norsk og løste billett til ønsket ankomststed.

Det fine var at han satte seg ned foran hos meg.

Vi fikk god kontakt og han fortalte meg at det var nå første gang på mange ti-talls år at han nå skulle besøke sitt barndomshjem.

Passasjeren fortalte videre at han dro til sjøs som 16 åring, og han hadde ikke sett hjemmet eller satt sin fot på norsk jord siden da!

Ikke fikk han oppleve sine foreldres bortgang, ikke sine søsken som giftet seg, men nå var det for han tiden til å mimre.

Noe av det første han spurte meg om var:- Har dere solo-brus fremdeles?

Det var brusen han husket som liten gutt.

Jeg ble noe tankefull, tenkte på alt han hadde gått glipp av, ikke minst hva hans familie hadde mistet av verdifull tid sammen.

Men samtidig interessant å høre de planene han hadde fått til på den andre siden av jordkloden – der han hadde sitt og sine.

Det er ikke hverdagskost å få slik informasjon på en buss.

Oppveksten er med å preger en som person, også denne karen hadde fått merke det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg