Truserøsk

En av jentene i den yngre garde bad meg om å vente litt med å kjøre, fordi hun måtte heise opp buksa litt.

Den holdt visst nemlig på å gli ned, og ting må jo være på plass når en skal ut på busstur.

Jeg var jo selvsagt enig i det og ble stående stille inntil dette var ordnet.

Jeg kunne ikke dy meg – så jeg sa til henne at hun måtte ikke heise buksa for høyt opp – slik at buksa kiler seg fast!

Da avbryter en gutt i andre klasse og sier med et stort smil (og med rullende “r”): – Glipper du på buksa er det fort for å få truserøsk! (hva nå det enn er?)

Det ble det en god latter i bussen og jenta selv syntes det bare var gøy.

Buksa fikk hun på rett plass den, og ingen skade skjedde.

Hun fikk satt seg, fikk på seg sitt setebelte og vi kunne fortsette turen innover.

Å kjøre skolebarn er bare helt topp.

De skaper liv og litt lyd, men hva gjør vel det?

Det viktigste for meg er at de er sikra og ikke mobber andre.

Kan vi oppleve litt hverdags-gleder, så takker jeg ja til det.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg