Kaos i leiligheten

En ung kvinne ville oppdatere sitt månedskort.

I utgangspunktet er det veldig fort gjort, men denne personen hadde så utrolig mye å fortelle.

Illustrasjonsbilde

 

Hun kunne fortelle om mye kaos i leiligheten og ramset opp det ene etter det andre.

Det virket som hun nå ville utvide sitte reisemønster på grunn av sine problemer med leiligheten hjemme og at det var også foranledningen for oppdatering av nytt og ubrukt månedskort.

Hun nevnte blant annet svartsopp, hvitsopp og det var ikke måte på alt som fantes i hennes leilighet.

– Ja, det er vel bare en papegøye du ikke har! – svarte jeg med et lite tilsnitt av humor.

Da svarte hun: – Men jeg har katt! – og hun smilte tilbake.

Heldigvis så vet jeg at hun tåler en liten en på kanten.

Jeg måtte faktisk avbryte henne litt med å si: – Jeg må faktisk kjøre nå!

For da var tiden inne for min bussavgang, resten fikk vi ta en annen gang.

Det virket for meg som hun ikke var halvvegs i sine forklaringer og alt hun ville fortelle meg om sin leilighet og sitt liv.

Uansett, så er vi der for de som vil ut å reise med oss – det er jo derfor vi er til.

Vi bry oss ikke om hvorfor folk vil ut på tur, men at årsaken til turer er å komme bort hjemmefra på grunn av kaos – den var ny for meg.

Jeg har hørt den før at årsaken kan ha vært at “Der er godt og varmt på bussen” og “Jeg sparer på strømmen hjemme”.

Denne om at det er “Kaos hjemme”  den var ny.

Noen reiser bare for å treffe folk – for å ha noen å snakke med.

Uansett årsak, så elsker jeg jobben min og tar i mot alle med åpne armer – billedlig fortalt.

Håper jeg snart ser deg også på bussen min.

Du er velkommen ombord.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg