Ikke alt passer seg

Det er virkelig sant at: – Det er ikke alt som passer seg!

Dette er en setning som virkelig kan passe å bruke her i denne historien, en hendelse som jeg fikk oppleve for noen år siden.

Jeg hadde en tidlig, gørr tidlig avgang fra byen og en av mine gode og faste passasjerer satt foran som vanlig.

Foran hos meg hadde jeg på litt fin musikk bare sånn litt lavt i bakgrunnen, tror du ikke – der kom der en julesang.

Litt utenom rett årstid, vi snakker om en julesang som hadde blitt med i favorittlista mi, og jeg husker godt å hvilken det var.

“En stjerne skinner i natt” – forresten en fantastisk fin melodi.

Tidsmessig på døgnet kunne sangen passe med hensyn til at det var nesten natt da også, men ikke med hensyn til årstiden vi var i da.

Dette gikk ikke upåakta hen, for da satte han i gang med å synge med full hals til de liflige jule-tonene.

Jeg tror de kunne høre han bak i baksete også, og helt rent var det ikke, men hva gjorde vel det.

Illustrasjonsbilde

 

Han fikk frem mye smil og latter der han satt og sang av full hals og nynnet der han ikke kunne teksten.

Det var tydelig at han var glad i sang og musikk – selv om det var langt i fra juletider.

Etter endt opptreden hørte det ut som om han skulle til å ringe.

– En riktig oppfattelse kan du si!

Da ringte han en i fra sin omgangskrets og som han tydeligvis fikk vekket opp fra sin dype søvn.

Det var laglig!

For denne passasjeren var det viktig å få gitt beskjed om at her i bussen spilte vi julesanger – og det i september av alle ting.

Jeg tenker at han i den andre enden likte godt å få en slik morgen-telefon, men slik sett kunne ikke jeg gjøre noe for det.

Håper bare at han som ble oppringt snart hadde tenkt på å stå opp – han ble tross alt oppringt veldig veldig tidlig.

Jeg kunne i allefall ikke noe for at en slik morgen-telefon ble tatt fra den sangglade passasjeren min.

Jo, for så vidt, jeg spilte jo en julesang i september – så den får jeg ta på min kappe.

Tror nok der var større glede hos oss i bussen enn hos den som vekket.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg