Har du mus

– Har du mus, Alf Otto?

Det var en eldre dame på bussen som lurte på det

Under byggeperioden av vårt nye hus leide vi et eldre hus og i eldre hus kan der jo til tider være mus.

Hun visste om at vi på det tidspunktet bare leide.

Jeg skjønte jo spørsmålet, men svarte nok litt på kanten – jeg beklager det!

Illustrasjonsbilde

 

– Jeg har ikke mus på fire ben nei, heldigvis for det vil jeg si!

Den eldre dama som selv har god sans for humor lo godt da.

Vi stod på endestasjonen når dette var et samtaletema – så der var ikke flere ombord når jeg svarte slik.

Jeg skjønte jo at hun lurte på om vi var plaget med mus i det eldre huset vi leide, men det var vi faktisk ikke.

Vi var ikke plaget med slike dyr i det hele tatt i huset der vi bodde, men i uthuset fikk mange mus bøte med livet.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg