En fortvila situasjon

En hyggelig dame kom frem og sa at hun måtte gå av bussen igjen.

Bussturen hadde akkurat begynt, allikevel ønsket hun å gå av bussen.

Hun kunne nemlig ikke finne nøklene til huset der hun bodde.

– Hvor kan de være? – sa hun fortvila imens hun tittet oppi veska si.

Hun leitet over alt imens hun var ombord i bussen, men tok ikke sjansen på å dra ifra byen der hun hadde vært på skole.

Hun gikk gjennom både poser, sekk og veske, uten å finne de nøklene.

Illustrasjonsbilde

 

Du, for et dilemma, og neste busstopp nærmet seg.

Enten måtte hun gå av bussen og kanskje finne dem i ei av veskene etter avstigning.

Eller så kunne hun bare bli med bussen videre og håpe på at de ble funnet i det som hun hadde ombord.

Nøklene kunne like gjerne ligge igjen på skolen eller langs veien der ifra.

Jeg skjønner godt at noen kan bli stressa da i en slik situasjon.

– Hva vil huseier si? – ja der var mange tanker som kom ut i ord ifra henne.

Jeg kunne føle hennes fortvilelse, for uten nøklene kom hun ikke inn hjemme der hun leide.

Hun valgte å gå av bussen og jeg vet at hun fant nøklene etter hvert – det har jeg fått rede på i ettertid.

De hadde læreren sett og tatt vare på for henne – hun var heldig slik sett.

Hun hentet nøklene på skolen og tok bussavgangen etter meg.

Det kan være lurt å sjekke om man har alt man trenger før man flytter på deg.

Sjekk at nøkler, lommebok og mobilen er i de lommene du forventer at de er i når du forlater en plass.

Er jeg på tur er dette fast sjekkliste for meg.

I tillegg vil jeg vite at passet mitt og reisedokumentene også er i rett lomme før ombordstigning dersom det er en slik tur.

Jeg har hatt passasjerer ombord som har måtte snu i Grimstad og avbryte sin tur fordi passet lå igjen hjemme på Fevik.

Den gangen ble det drosje tilbake og sikkert samme drosje bort til Kjevik igjen.

Da ble det mye styr og unødige kostnader for passasjeren.

Får bare håpe at passasjeren den gangen rakk flyet, for det vet jeg ikke hvordan gikk.


 

Gjerne følg meg på Facebook.

https://www.facebook.com/countryekspressen/

Om du trykker liker i Facebook-siden (i linken over) – får du oppdateringer fra meg uten å måtte blogge selv.

Bare å dele innlegget videre om du vil.

Best regards, Alf Otto

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg